De 1 mai, grătarele românilor vor avea carne de oaie

28 aprilie 2018

Mai mulți fermieri și un cunoscut lanț de hypermarketuri au inițiat campania „Alege Oaia”, alături de Ministerul Agriculturii, prin care carnea și produsele din carne de oaie autohtonă vor fi mai ușor de găsit. Fermierii spun că astfel exista garanția unui produs 100% românesc.

Începând de astăzi 12 articole din carne de oaie autentic românească, marca Țara Mea, vor fi disponibile la vânzare în magazinele Kaufland România. Este pentru prima oară când românii vor avea acces la acest tip de produse 724592-JPfhgh0zevQ0roovg1XQFLRWY7Oitnz3refrigerate. Toate cele trei federații de oieri din România și 10 asociații au semnat parteneriatul cu Coooperativa Țara Mea, reprezentând 93% din producția românească de carne de oaie. Cooperativa Țara Mea își propune să livreze, pe parcursul unui an, carne de oaie în valoare de 9 milioane de euro.
Țara Mea va fi coordonatorul de proiect pentru programul „Alege Oaia!”, ocupându-se de tot procesul de sacrificare, tranșare, ambalare și livrare către hypermarketuri.  Și pe segmentul – nou pentru România – de carne de oaie, brandul „Țara Mea” va reprezenta garanția calității și a produsului 100% românesc. Primul hypermarket care a intrat cu entuziasm în acest program este Kaufland România. 78 de magazine Kaufland găzduiesc deja 12 articole din carne de oaie marca Țara Mea, dintre care 9 piese tranșate și 3 preparate din carne de oaie, în vitrina cu autoservire.
«Acțiunea acesta reprezintă un pas important în campania națională de informare și promovare „Alege oaia!”. Am demarat această campanie anul trecut, în octombrie, în cadrul târgului INDAGRA și iată că încep să se vadă primele rezultate. Salut proiectul Cooperativei Agricole„Țara mea” destinat susținerii micilor producători, prin vânzarea produselor acestora în magazinele partenere. Iată că, de astăzi, consumatorii vor găsi în magazinecarne de oaie autohtonă, prezentată atractiv, fiind mai aproape de unul dintre obiectivele propuse prin intermediul Campaniei ”Alege Oaia!” și anume acela de creștere a consumuluide carne de oaie, sprijinind în acest fel crescătorii autohtoni de ovine și contribuind totodată la păstrarea tradițiilor locale.» (Petre Daea, Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale
„Sunt mândru că „Țara Mea” va coordona acest proiect. Este important să înțelegem cât de mult s-a muncit până să reușim să lansăm astăzi aceste 12 produse. Toate părțile implicate în acest proiect au participat la analize de piață, au stat nopți întregi în abatoare, au măsurat, cântărit și analizat. Misiunea „Țara Mea”, aceea de a susține fermierii români și produsele autohtone, bifează astăzi un nou domeniu: carnea de oaie praspătă, românească, de calitate. Și, deși știm cu toții că deocamdată nu suntem o țară cu tradiție în consumul regulat de carne de oaie, am certitudinea că acest detaliu se va modifica în timp, pe masura ce cumparatorii vor primi mai multe informatii. De aceea, îndrăznesc să fac astăzi  o previzune: pentru primul an al Alege Oaia, am certitudinea că vom avea livrări de peste 2500 de tone.” (Florin Burculescu, Președinte Cooperativa „Țara Mea”)
,,Ne-am asumat un angajament de a susține producătorii locali și agricultura românească și iată că la doar câteva zile după lansarea „Raftului Românesc” în magazine, ca parte a primului program național pentru carne de porc românească, venim cu noi demersuri pentru susținerea accesului la carnea de oaie românească. Am extins sortimentul local de preparate din carne de oaie disponibil în magazine, ajungând la 12 variante de produse care provin de la fermierii din Cooperativa Agricolă „Țara Mea”
Vrem să demonstrăm că se poate să avem produse românești, de calitate, pe rafturile hipermarketurilor, iar fermierii locali sunt parteneri cu care putem găsi soluții. Aceasta este o misiune permanentă pentru noi, cu atât mai mult cu cât politica de achiziții a companiei Kaufland din orice țară este de a colabora cu prioritate cu producători locali”, declară Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.
Prima unire mioritică
Este pentru prima oară în România când reușim să unim toate asociațiile de oieri într-un program comun. Acesta va presupune mai multă carne sanatoasă românească, provenită de la animale crescute în libertate, în munti și pe campii românesti. „Ne-am bucurat foarte tare și am intrat în acest program cu tot entuziasmul. Oieritul este parte integrantă din țara noastră. E păcat să se piardă această meserie nobilă pentru că nu reușim să obținem venituri decente. Țara Mea și-a dovedit deja competența pe acest segment și sunt sigură că va fi un parteneriat de succes. ” (Constanța Ștefan, președinte Asociatia Agricolă Țara Loviștei).
„Până astăzi, oile cele mai bune și mai proaspete românești au mers către export. Dar exportul astăzi este, mâine nu este și nu ne oferă siguranță. În plus, există mai multe pericole la export, pericole pe care le evităm lucrând organizat și sacrificând toți în aceleași locuri. Trasabilitatea va putea fi urmarită în orice moment. Intrăm în parteneriatul cu „Țara Mea” cu toată încrederea.” (Ion Branga, Președinte Asociația Miorița)
Cooperativa agricolă „Ţara mea” activează astăzi cu aproximativ 500 de fermieri o serie de activităţi de la cultivarea legumelor , la procesarea lactatelor și a cărnii de porc şi pasăre. Scopul Cooperativei este, pe de o parte, să crească producția și consumul de produse românești, autohtone și sănătoase, cu o calitate net superioară celor din import, și pe de altă parte, să susțină o creștere economică sănătoasă atât pentru producătorii români cât și pentru economia țării. Astăzi, Kaufland  România este principala „piață de desfacere” a cooperativei.

Maria ANGHELACHE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *